Vi ger mer

Vi på Hemma bäst är väldigt måna om våra kunder/brukare. Vi är också väldigt måna om oss själva. Vår övertygelse är nämligen den att för att kunna ge bästa möjliga omsorg och service till våra kunder så måste vi själva känna oss stolta, glada och tillfreds med vår arbetsinsats. För att åstadkomma detta jobbar vi på ett sätt som skiljer oss från alla andra:
• Vi stressar aldrig. Det är helt enkelt inte tillåtet att stressa på Hemma bäst, dels för att vi som arbetar här ska må bra, dels för att kunden alltid ska kunna få det den behöver och på rätt sätt.
• Vi bygger personliga relationer med våra kunder, dels genom att aktivt skapa sådana, dels genom att våra kunder endast får besök av max 4 olika personer från oss. Det är inte ovanligt att kunder får besök av 20-30 olika personer inom hemtjänsten i Sverige, generellt sett. Så är det alltså inte hos oss och det gör oss helt unika.
• Vi är, och kommer alltid att förbli, ett litet hemtjänstföretag. Detta för att hela företaget ska genomsyras av en personlig relation, dels till varandra, dels gentemot våra kunder. Att vi är ett litet företag skapar dessutom förutsättningar för att uppfylla de två förstnämnda punkterna ovan. 


Men vi vill göra ännu mer än så. Nedan finner du information och beskrivning av vad våra kunder får erbjudande om och tillgång till.

Mat
Ett mycket bra lunchalternativ är att ha insatsen "Matdistribution" beviljad. Då levererar vi varje dag näringsriktig kost hem till dig som kund. Både nyttigt och prisvärt.
Utöver det erbjuder vi även en annan matupplevelse som kanske mer är nyttig för det mentala välmåendet, vilket inte ska underskattas, nämligen:
Om du som kund önskar så ombesörjer vi inköp av t ex korv med mos, pizza, kebab, hamburgare, thaimat eller liknande från någon av stadens restauranger. Du kanske tidigare i livet har unnat dig detta då och då. Vi på Hemma bäst tycker inte att du ska behöva sluta med det utan hjälper gärna till med inköpet och transporten, helt kostnadsfritt. Du betalar endast för maten. Villkoret för detta är att det sker i samband med ett ordinarie besök hos dig för utförande av annan hemtjänstinsats. Det kan alltså ske dagtid såväl som kvällstid, dock inte som ett dagligen återkommande lunchinköp.

Övrig service
Som nämnt ovan så stressar vi aldrig när vi utför vårt arbete vilket skapar utrymme för att ge mer än den biståndsbeviljade insatsen. Detta är inte tomma ord utan här följer exempel på vad vi på Hemma bäst kan hjälpa till med i samband med våra besök hos våra kunder:
• Beställa tid på vårdcentralen och vid behov följa med dit.
• Om kunden har "Inköp och apoteksärenden" som biståndsbedömd insats så erbjuder vi alltid kunden att följa med till butiken/apoteket. Detta för att kunden själv ska få välja bland alla varor som butiken erbjuder istället för att ge oss en inköpslista. Dessutom blir inköpet en liten utflykt/aktivitet.
• Posta brev och ta in post.
• Förklara och hjälpa till med ifyllande av papper/blanketter till myndigheter, t ex ansökan om färdtjänst, hemtjänst, deklarationer m.m.
• Pynta vid jul och andra högtider.
• Byta gardiner, hänga upp tavlor, byta glödlampor m.m.
• Förklara och visa hur internet och mobiltelefoners funktioner kan användas, t ex facebook och messenger. Utmärkta hjälpmedel för att t ex hålla kontakt med släkt, vänner och bekanta.
• Plantera blommor.
• Skotta snö och sanda/salta.
• Vi erbjuder kunden/brukaren att fika, i samband med något av våra dagliga besök, tillsammans med denne. Vi tar då god tid på oss och det blir ofta upp emot en halvtimmes sällskap för kunden. Detta är extremt ovanligt inom hemtjänsten generellt i Sverige. Hos oss sker det dagligen.

Vi utför normalt dessa tilläggstjänster helt kostnadsfritt under förutsättning att ovanstående kan utföras med en rimlig tidsåtgång och att det sker i samband med något av de ordinarie dagliga besöken hos dig som kund/brukare.

 

Vi på Hemma bäst ger mer. Anledningen är enkel: Vi bryr oss - på riktigt.